Ana SayfaSaglikHastanelerde “Rapor Başvuru Merkezi” Dönemi Başlıyor

Hastanelerde “Rapor Başvuru Merkezi” Dönemi Başlıyor

Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan “Sağlık Raporları Yönetmeliği” ile sağlık kurumlarında “Rapor Başvuru Merkezi” oluşturulacak ve süreç bu merkezler üzerinden takip edilebilecek.

Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan yönetmelik, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre düzenlemeyle sağlık raporlarının düzenlenme süreçlerine ilişkin kurallar yeniden belirlendi ve uygulama birliği sağlandı.

Başvurular e-Nabız Üzerinden Yapılacak

Yeni yönetmeliğe göre tüm raporların başvuru sürecinde yazılı dilekçe uygulaması sona erecek.

Başvurular artık e-Nabız sistemi üzerinden kişisel beyan formunun doldurulmasıyla başlatılacak.

Düzenlemeyle birlikte “tek hekim raporları” öncesinde bir karar destek sistemi oluşturuldu.

Kişinin verdiği bilgilere göre sistem değerlendirme yapacak.

Sağlık Durum Belgesi Düzenlenebilecek

Kişinin sağlık raporu başvurusunda herhangi bir engel teşkil eden tanı, ilaç kullanımı veya sağlık sorunu bulunmaması halinde, e-Nabız üzerinden doğrudan “Sağlık Durum Belgesi” düzenlenebilecek.

Beyan ile sistem bilgilerinin uyuşmaması halinde ise kişi hekime yönlendirilecek.

Yeni düzenleme kapsamında lisansa tabi olmayan spor faaliyetleri ve sosyal aktiviteler için de rapor zorunluluğu olmadan e-Nabız üzerinden belge alınabilecek.

İki Temel Sağlık Kurulu Oluşturuldu

Yönetmelikte sağlık kurulu raporu süreçleri de yeniden düzenlendi.

Bu kapsamda:

  • Tam teşekküllü sağlık kurulu
  • Üç hekimli sağlık kurulu

olmak üzere iki temel sağlık kurulu tanımlandı.

Bakanlık tarafından belirlenen istisnalar dışında raporların üç hekim tarafından düzenlenebilmesine imkan sağlandı.

Rapor Süreçleri Tek Merkezden Takip Edilecek

Yeni uygulamayla ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşlarında rapor işlemleri tek merkezden yürütülecek.

Bu amaçla hastanelerde “Rapor Başvuru Merkezi” kurulacak ve tüm süreç bu merkezler üzerinden takip edilecek.

Vatandaşların devam eden rapor süreçlerine ilişkin bilgilere daha kolay ulaşabilmesi hedefleniyor.

İşe Giriş Raporlarında da Düzenleme Yapıldı

Yeni düzenlemeyle birlikte elliden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli iş yerlerinde çalışacak kişilerin işe giriş raporlarının:

  • Çalışan Sağlığı Merkezi (ÇAŞMER)
  • Aile hekimleri
  • Kamu sağlık kuruluşlarında görev yapan hekimler

tarafından düzenlenebilmesinin önü açıldı.

Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında belirtmeyi unutmayın...

Uyarı: Bağlantı yoluyla gidilen dış sitelerin içeriğinden Ordu Detay Haber sorumlu değildir.

Uyarı: "Ordu Detay Haber internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Ordu Detay Haber Medya ve Haber Ajansı A.Ş.’ye aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Uyarı: "Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır."

SOSYAL MEDYA

9,999BeğenenlerBeğen
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999AboneAbone Ol
00:01:47

Çözüm Merkezi Perşembe’de Vatandaşlarla Buluştu: Talepler Yerinde Dinleniyor

Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından vatandaşların talep, öneri ve şikâyetlerine daha hızlı ve etkili çözümler üretmek amacıyla hayata geçirilen Çözüm Merkezi, ilçelerde vatandaşlarla birebir görüşmelerini...

Fatsa Fener Adası 9 Haziran’da Sezona Açılıyor: Yeni Dönem Heyecanı Başlıyor

Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından turizme kazandırılan Fatsa Fener Adası, yeni sezonda ziyaretçilerini ağırlamaya hazırlanıyor. Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler’in prestij projeleri...