Ana SayfaDünyaOrdulu Gaziler 51 Yıl Sonra Kıbrıs’ta: Altınordu Belediyesi Kafileyi Uğurladı

Ordulu Gaziler 51 Yıl Sonra Kıbrıs’ta: Altınordu Belediyesi Kafileyi Uğurladı

1974 Kıbrıs Barış Harekâtı’na katılan Ordulu gaziler, yarım asır sonra tekrar Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) ile buluşmak üzere yola çıktı. Gaziler, Altınordu Belediye Başkanı Ulaş Tepe’nin öncülüğünde düzenlenen program kapsamında Ordu–Giresun Uluslararası Havalimanı’ndan uğurlandı.

Başkan Ulaş Tepe, Gülyalı Belediye Başkanlığı döneminde başlattığı anlamlı geleneği bu kez Altınordu’da sürdürdü. Geçtiğimiz günlerde gazilere verdiği sözü tutan Başkan Tepe, Kıbrıs Barış Harekâtı’na katılan gaziler ile şehit ailelerinden oluşan 42 kişilik kafilenin yeniden Kıbrıs’ta buluşmasını sağladı. Program, Altınordu Belediyesi ile Kıbrıs Platformu iş birliğiyle gerçekleştirildi.

Kafileye Başkan Tepe Liderlik Ediyor

Başkan Ulaş Tepe’nin liderlik ettiği kafilede, Kıbrıs Barış Harekâtı’nda şehit olan Muhabere Astsubay Başçavuş Bayram Gümüş’ün ailesi de yer aldı.

8–11 Aralık tarihleri arasında gerçekleşecek program kapsamında kafile; Dr. Fazıl Küçük Anıtı, Rauf Denktaş Anıtı, Çıkarma Plajı, Müze Gemi, Gazi Tank Anıtı, Atak Tepe, Keskinsırt, Karaoğlanoğlu ve Boğaz Şehitlikleri, Muratağa–Sandallar–Atlılar Şehitlikleri, Komuta Karargâh Müzesi, Gazimağusa ve Kapalı Maraş gibi pek çok noktayı ziyaret edecek.

Ziyaret sürecinin, gazilerin tanıklıkları ve anılarıyla birlikte 30 dakikalık bir belgesel ile kayıt altına alınacağı da ifade edildi.

BAŞKAN ULAŞ TEPE: “GAZİLERİMİZİ KAHRAMANLIĞIN BİRER ABİDESİ OLARAK GÖRÜYORUZ”

  • Başkan Tepe uğurlama töreninde şu açıklamayı yaptı:“1974 yılında Kıbrıs’a sadece savaş amacıyla değil barış amacıyla giden gazilerimiz ve şehidimiz Bayram Gümüş’ün ailesiyle beraber Kıbrıs Barış Harekatı’nın 52’nci yılı arifesinde Kıbrıs’a gidiyoruz. Gazilerimizi ülkemizdeki kahramanlığın birer abidesi olarak görüyoruz. Ne yapsak şüphesiz az. Gülyalı Belediye Başkanlığı dönemimde 6 gazimizle Kıbrıs’a gitmiştik. Şimdi Altınordu’muzdaki 35 gazimizle birlikte 4 gün sürecek kahramanlık gezisini gerçekleştiriyoruz. Bu vesileyle tüm şehitlerimizi ve gazilerimizi minnetle anıyoruz.”

GAZİLERDEN TEŞEKKÜR

  • Türkiye Muharip Gaziler Derneği Ordu Şubesi Başkanı Selami Türkmen duygularını şu sözlerle ifade etti:52 yıl sonra ana vatandan yavru vatana gidiyoruz. Ulaş başkanımızdan Allah razı olsun. Hem gururlanacağız hem duygulanacağız.
  • Kıbrıs Gazisi İrfan Yavuz ise, “1974’te savaş sırasında Kıbrıs’taydık. Başkanımıza çok teşekkür ediyoruz. Hem hüzünleneceğiz hem sevineceğiz. Türkiye Cumhuriyeti var oldukça KKTC de var olacak.” dedi.
  • Mustafa Türkyılmaz ise geziyle ilgili olarak, 51 yıl geçti… Savaştığımız yerleri yeniden görmek bizleri hüzünlendirecek. Bu organizasyon için Ulaş Tepe’ye teşekkür ediyoruz. ifadelerini kullandı.

Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında belirtmeyi unutmayın...

Uyarı: Bağlantı yoluyla gidilen dış sitelerin içeriğinden Ordu Detay Haber sorumlu değildir.

Uyarı: "Ordu Detay Haber internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Ordu Detay Haber Medya ve Haber Ajansı A.Ş.’ye aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Uyarı: "Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır."

SOSYAL MEDYA

9,999BeğenenlerBeğen
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999AboneAbone Ol

75 Yaşındaki Veysel Gider Hayalini Kurduğu Tarih Bölümünden Mezun Oldu

Bayburt'ta yaşayan 75 yaşındaki Veysel Gider, Bayburt Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Tarih Bölümü'nden mezun oldu. Çalışkan öğrenciliğiyle dikkat çeken Gider’in başarısı gençlere...

Yeni eğitim öğretim yılı takvimi belli oldu

Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) 2026-2027 eğitim öğretim yılı çalışma takvimine göre, yeni eğitim öğretim yılı 14 Eylül'de başlayacak, 25 Haziran 2027'de sona erecek.

HSK 2026 Kararnamesi Yayımlandı: 4 Bin 967 Hakim ve Savcının Görev Yeri Değişti, Ordu’ya Yeni Başsavcı Atandı

Hakimler ve Savcılar Kurulu (HSK) Birinci Dairesi, 4 bin 967 hakim ve savcıyı kapsayan 2026 yılı Adli ve İdari Yargı Ana Kararnamesi'ni tamamladı. 4 Bin...