Ana SayfaOrduORDU’DA KABOTAJ BAYRAMI COŞKUYLA KUTLANDI

ORDU’DA KABOTAJ BAYRAMI COŞKUYLA KUTLANDI

Ünye ve Fatsa ilçelerinde düzenlenen etkinliklerde konuşan Başkan Güler, Ordu’nun denizi ile bir bütün haline geldiğini söyledi.


YAĞLI DİREK VE YÜZME YARIŞLARI RENKLİ GÖRÜNTÜLER OLUŞTURDU

1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı Ordu’da coşkuyla kutlandı. Ünye ilçesinde deniz şehitleri adına denize çelenk bırakılması ile başlayan kutlamalar çeşitli etkinliklerle devam etti. Fatsa ilçesindeki etkinliklerde ise en çok ilgiyi yağlı direk ve yüzme yarışları gördü. Birçok yarışmacı yağlı direğin ucunda bulunan bayrağı kapabilmek için kıyasıya mücadele verdi. Ünye ve Fatsa ilçelerinde gerçekleştirilen etkinlikler renkli görüntüler oluşturdu.


BAŞKAN GÜLER: “DENİZLERİMİZ ÇOK ZENGİN”

Ünye ve Fatsa ilçesindeki programlara katılan Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, burada yaptığı konuşmada Ordu’da denizi daha etkin kullanmak amacıyla önemli çalışmalar yaptıklarını söyledi.

 

Denizlerin çok zengin kaynaklara sahip olduğunun altını çizen Başkan Güler, “Ordu’da geleneksel olarak kutladığımız Kabotaj Bayramımız kapsamında şehitlerimiz adına denize çelenk bıraktık. Hem bu özel ve anlamlı günü etkinliklerle kutluyoruz hem de şehit ve gazilerimizi anıyoruz. Bu yıl 97. kutladığımız Kabotaj Bayramı sadece denizlerdeki ticaret faaliyetleri değil, aynı zamanda doğalgaz ve petrolün kaynağı, balıkçılığın merkezi, mavi vatanın bir parçası. Ordu’muz yaklaşık 6001 kilometrekare, alan olarak İstanbul’dan daha büyük. Bunun yarısı kadar da denizimiz var. Bu deniz sadece Kabotaj Bayramında değil, her zaman teknelerle dolu olsun istiyoruz. Bir yandan tekne imalatı yapıyoruz, bir yandan sahilimizi canlandırıyoruz. Fatsa’ya bir ada yapıyoruz. Oraya tekneler yanaşacak ve turizm için çok önemli bir merkez haline gelecek. Ben bu vesile ile şehitlerimizi anıyor, Kabotaj Bayramımızı kutluyorum” dedi.


AĞALIK YARIŞI NEFES KESTİ

Festival kapsamında ağılık yarışı da yapıldı. Fatsa da düzenlenen festivalin ağası 1 milyon 310 bin TL ile Hicabi Yıldız oldu. Yıldız’a tesbih ve kepini Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler takdim etti. Başkan Güler ayrıca dereceye giren yarışmacıları da ödüllendirdi.

Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında belirtmeyi unutmayın...

Uyarı: Bağlantı yoluyla gidilen dış sitelerin içeriğinden Ordu Detay Haber sorumlu değildir.

Uyarı: "Ordu Detay Haber internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Ordu Detay Haber Medya ve Haber Ajansı A.Ş.’ye aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Uyarı: "Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır."

SOSYAL MEDYA

9,999BeğenenlerBeğen
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999AboneAbone Ol
00:00:00

Ordu Dağ Çileği Reçeli Coğrafi İşaret Aldı: Tescilli Ürün Sayısı 24’e Yükseldi

Ordu’da özellikle yüksek rakımlı ilçelerde çoğunlukla kadınların bin bir emekle tek tek topladığı ve yerli-yabancı turistlerin ilgi gösterdiği Ordu Dağ Çileği Reçeli, Ordu Büyükşehir...

Ordu’da Şehit Yakınları ve Gazilerden El Sanatları Sergisi Açıldı

Ordu’da, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından 81 ilde hayata geçirilen “Sanata Teşvik, Sanatla Yaşam Projesi” kapsamında şehit yakınları, gaziler ve gazi yakınlarının hazırladığı...
00:00:00

Ordu’da Yaşlı Yaşam ve Aile Danışma Merkezi Vatandaşlardan Tam Not Aldı

Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından hizmete açılan Yaşlı Yaşam ve Aile Danışma Merkezi, vatandaşların beğenisini kazandı. Yaşlı bireylerin sosyal hayata daha aktif katılımını sağlamak ve...