İstanbul’da finans sektöründe çalışırken memleketi Ordu’ya dönüş yapan 28 yaşındaki Merve Tutal, Ordu Büyükşehir Belediyesinin destekleriyle seracılığa başladı. Genç girişimci bugün 3 serada sebze ve meyve üretimi gerçekleştiriyor.
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler’in 2019 yılında göreve gelmesiyle başlayan tarım ve hayvancılık hamlesi kent genelinde büyümeye devam ediyor. Hayata geçirilen yatırımlar ve üretici destekleri sayesinde çok sayıda vatandaş tarımsal üretime yöneliyor.
Bu desteklerden biri olan sera naylonu desteği sayesinde üreticiler hem daha geniş alanlarda üretim yapabiliyor hem de ekonomik kazançlarını artırabiliyor.
Bankacılıktan İstifa Ederek Seracılığa Başladı
İstanbul’da özel bir bankada çalışan Merve Tutal, geçtiğimiz yıllarda Fatsa ilçesinde yaşayan ve seracılık yapan annesinin yanına izne geldi.
Annesiyle birlikte sera çalışmalarına katılan Tutal, bu süreçte yaptığı işi sevince mevcut görevinden istifa ederek Ordu’ya yerleşmeye karar verdi.
Ordu Büyükşehir Belediyesi ve ilgili kurumların destekleriyle seracılığa yönelen genç girişimci, bugün annesiyle birlikte 3 serada çok sayıda sebze ve meyve üretiyor.
Tutal, Büyükşehir Belediyesinden aldığı sera naylonu desteği ve teknik desteklerin yanı sıra, üretimde kullandığı sebze fidelerini de belediyeden temin ediyor.
“En Önemli Destekçimiz Büyükşehir Belediyesi Oldu”
İstanbul’dan Ordu’ya dönüş sürecini anlatan Merve Tutal, en önemli destekçilerinin Ordu Büyükşehir Belediyesi olduğunu söyledi.
- Tutal açıklamasında şu ifadelere yer verdi:“İstanbul’da özel bir bankada çalışırken Ordu’ya izne geldim. O zaman köydeki yaşamın İstanbul’daki hayattan daha iyi olduğunu ve sakin olduğunu gördüm. Pandemi sonrası annem seracılığa başladı. Ben de annemin izlediği yoldan gitmek istedim ve istifamı ederek Ordu’ya yerleştim. Ordu Büyükşehir Belediyesi ve ilgili kurumların destekleri ile bir sera ile başladık. Bu serada ürettiğimiz ürünlerimiz çok beğenildi. Bunun üzerine Büyükşehir Belediyesinin destekleri ile ikinci seramızı ve sonrasında iki sera daha kurduk. Bir seramız fırtınada yıkılmıştı. Bunun üzerine Büyükşehir Belediyemizden sera naylonu desteği alarak seramızı yeniden kurduk. Bu seralarda ürettiğimiz sebze fidelerini de yine Büyükşehir Belediyesinden aldık ve çok iyi verim elde ettik. Müşterilerimiz de ürünlerimizi çok beğendi. Bu çalışmaları yaparken doğal üretim yapmaya özen gösteriyoruz. Bu çalışmalarımızı daha da büyütmek istiyoruz. İşinizi ne kadar iyi yaparsanız getirisi o kadar fazla oluyor. Bankada çalışırken mental olarak çok yoruluyorduk, burada da fiziken yoruluyoruz ama bundan şikayetçi değiliz. Ben bize bu süreçte destek veren Ordu Büyükşehir Belediye Başkanımız Dr. Mehmet Hilmi Güler ve ekibi başta olmak üzere tüm kurum ve kuruluşlara çok teşekkür ediyorum.”
Üretimle Gelen Başarı Hikâyesi
Ordu’da tarımsal üretime yönelen genç girişimciler arasında yer alan Merve Tutal, aldığı desteklerle büyüttüğü seralarında üretimini sürdürüyor.
Fatsa’da annesiyle birlikte çalışan Tutal, hem doğal üretime katkı sağlıyor hem de gençlere kırsalda üretimin mümkün olduğunu gösteren örnek bir başarı hikâyesi ortaya koyuyor.



