Ana SayfaOrdu“Fındık Dalda Aklın İşçide Kalmasın” Projesi 6’ncı Yılında

“Fındık Dalda Aklın İşçide Kalmasın” Projesi 6’ncı Yılında

Ordu’da fındık üreticileri ile yerli işçileri buluşturan “Fındık Dalda Aklın İşçide Kalmasın” projesi bu yıl da başarıyla devam ediyor.

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler’in öncülüğünde 6 yıl önce hayata geçirilen proje, hem üreticilerin yerli işçi bulma sorununu çözüyor hem de fındık toplayarak gelir elde etmek isteyen Ordululara ekmek kapısı oluyor. Böylece hem üretici hem de işçi mağduriyet yaşamıyor, milyonlarca lira ise Ordu ekonomisine kalıyor.

Başlayan hasat dönemi ile 6’ncısı gerçekleştirilen proje bu yılda oldukça ilgi gördü, proje sayesinde üretici ile buluşturulan işçiler bahçelere girdi.

Proje kapsamında Alican Tosun öncülüğünde Perşembe ilçesi Neneli Mahallesi’nde bahçesi bulunan Yüksel Aydın adlı üreticinin bahçesine giden ekip bu yılın hasadını gerçekleştirdi.

“PROJEDEN OLDUKÇA “MEMNUNUZ”

Bu yılkı fındık hasadını Büyükşehir Belediyesi aracılığıyla gelen işçiler ile yaptığını söyleyen bahçe sahibi Yüksel Aydın, kendilerine böyle bir imkan sundukları için Ordu Büyükşehir Belediyesine teşekkür etti.

  • Bahçe sahibi Aydın konuşmasında şu sözlere yer verdiler:“Ordu Büyükşehir Belediyesinin sayesinde işçilere ulaştık. Projeden de işçilerimizden de oldukça memnunuz. İşi bilen kişiler. Güzel fındık topluyorlar. Bu projede emeği olan herkese çok teşekkür ederim.”

“BÜYÜKŞEHİR SAYESİNDE BİRBİRİMİZİ BULDUK”

Bahçeye giren işçiler senenin ilk fındığını topladılar. Üreticilerin olduğu kadar işçilerde bu projeden oldukça memnunlar. Planlı ve verimli bir şekilde fındık hasadını gerçekleştiren işçiler emeği geçen herkese teşekkür ettiler.

  • Fındık işçileri şöyle konuştular:“Bu proje sayesinde bugün burada fındık topluyoruz. Büyükşehir Belediyesi aracılığıyla birbirimizle konuşup, anlaştık. Burada işçilerde üreticilerde birbirine sebepleniyor, iki tarafta ekmeğini yiyor. Bu fırsatı bizlere sunan Ordu Büyükşehir Belediyesine çok teşekkür ediyoruz. Allah razı olsun.”

“PLANLI VE VERİMLİ BİR HASAT DÖNEMİ OLUYOR”

Ordu Büyükşehir Belediyesi iştirak şirketi ORTAR A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Sancar Eser ise proje hakkında açıklamalarda bulundu.

  • Sancar Eser konuşmasında şunları kaydetti:“Projemiz kapsamında bahçe sahipleri ile işçilerimizi bir araya getirdik. Bahçesinde fındık toplatmak isteyen bahçe sahibi işçi bulamadığı için kurumumuza başvurdu ekip kurduk ve bahçesine gönderdik. Bahçe sahipleri korkmadan planlama yapabiliyorlar. İşçilerde aynı şekilde havaların elverişsiz olduğunda veyahut başka bir sebeple boş kaldıklarında başka bahçelere yönlendiriliyorlar. Yerli işçileri daha çok kullandığımız takdirde Ordu’nun parası Ordu’da kalıyor. Yine bu proje kapsamında patpatı, patozu olanları da üreticiler ile buluşturuyoruz. Harman işleri için üreticilerimize imkan sağlıyoruz.”

10 BİN İŞÇİ 3 BİNİ AŞKIN BAHÇE SAHİBİ

Öte yandan projeden 5 yıllık süre boyunca 10 bini aşkın işçi ile 3 bini aşkın bahçe sahibi yararlandı.

Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında belirtmeyi unutmayın...

Uyarı: Bağlantı yoluyla gidilen dış sitelerin içeriğinden Ordu Detay Haber sorumlu değildir.

Uyarı: "Ordu Detay Haber internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Ordu Detay Haber Medya ve Haber Ajansı A.Ş.’ye aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Uyarı: "Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır."

SOSYAL MEDYA

9,999BeğenenlerBeğen
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999AboneAbone Ol

HSK 2026 Kararnamesi Yayımlandı: 4 Bin 967 Hakim ve Savcının Görev Yeri Değişti, Ordu’ya Yeni Başsavcı Atandı

Hakimler ve Savcılar Kurulu (HSK) Birinci Dairesi, 4 bin 967 hakim ve savcıyı kapsayan 2026 yılı Adli ve İdari Yargı Ana Kararnamesi'ni tamamladı. 4 Bin...

Münazara Yarışmasının Şampiyonu Kabadüz Çok Programlı Anadolu Lisesi Oldu

A) Başlık Münazara Yarışmasının Şampiyonu Kabadüz Çok Programlı Anadolu Lisesi Oldu B) Öne Çıkarılmış Görsel 1. Alternatif Metin (Alt Text): Ordu’da düzenlenen Münakaşa Değil Münazara Yarışması finalinde birinci...

ODÜ’de 7’den 70’e Mezuniyet Coşkusu: Öğrenciler Diplomalarını Aldı

Ordu Üniversitesinde (ODÜ) 2025-2026 Akademik Yılı mezuniyet töreni gerçekleştirildi. Törende ön lisans ve lisans programlarından mezun olan öğrenciler ile birlikte Anne Üniversitesi, 3. Yaş...