Ana SayfaSiyasetNaci Şanlıtürk Arıcıların Sorunlarını TBMM Gündemine Taşıdı

Naci Şanlıtürk Arıcıların Sorunlarını TBMM Gündemine Taşıdı

Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Ordu Milletvekili Naci Şanlıtürk, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM)’de arıcıların sorunlarını dile getirerek sorunların çözümü için takipçisi olmaya devam ediyor.

Milletvekili Şanlıtürk, 2024 yılı bal hasadının başlaması üzerine arıcılara hayırlı ve bereketli bir sezon geçirmeleri temennisinde bulundu.

 

Şanlıtürk, Ülke genelinde arıcılığın geliştirilmesi ve sahte bal ile mücadele için Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM)’de Meclis Araştırması talebinde bulunmuştu.

 

Türkiye’de yaklaşık 300 Bin kişinin Arıcılık sektöründen geçindiğini hatırlatan Şanlıtürk, verdiği önergede ayrıca gezgin arıcılar içinde mazot desteği sağlanması için bir adım atmıştı.


KOVAN BAŞINA DESTEK 60 TL’DEN 100 TL’YE ÇIKARILDI

Türkiye’de arıcılığın büyük bir potansiyele sahip olduğuna dikkat çeken Şanlıtürk, mazot desteğinin yanı sıra kovan başına da destek verilmesini istemişti. Bu talep üzerine kovan başına 60 TL olan destek, Şanlıtürk’ün çabaları sonucu da 100 TL’ye çıkarılmış oldu.


ORDU’DA 3 BİN 500 KAYITLI ARICI VAR

Türkiye’de en fazla bal üretiminin yapıldığı Ordu’da, 2024 yılı hasat sezonunda çiçek balı üretimi yapan arıcılarda yüzde 50 verim kaybı olduğunu üzüntüyle öğrendiğini belirten Milletvekili Şanlıtürk, yaptığı açıklamada; “Ordu’da 3 bin 500 kayıtlı arıcı ve yaklaşık 10 bin aile bu sektörden geçimini sağlıyor. Ordulu arıcılar tarafından yaklaşık 60 ilde üretimi yapılan ballar Avrupa ülkelerine de ihraç ediliyor.


ÇİÇEK BALINDA ÜRETİM YÜZDE 50 AZALDI

Gezgin arıcılık ile en fazla üretim yapan Ordulu arıcıların, 2024 yılında çiçek balı üretimi bir önceki yıla göre yüzde 50 azalmış. 2023 yılında 19 bin ton bal üretimi yapılan Ordu’da bu yıl rekoltenin yarı yarı düşmesi bekleniyor. Arıcıların maliyetlerinin göz önünde bulundurularak, fiyatların yükselmesi gereken bütün desteklerin sağlanması için çalışmalarımıza devam edeceğiz.


“HAYIRLI VE BEREKETLİ BİR SEZON DİLİYORUM”

Arıcılarımız her ne kadar sezona istedikleri gibi başlamasalar da biz Mecliste arıcılarımız için bugüne kadar başlattığımız destek çalışmalarını bundan sonrada sürdürmeye ve sonuç alıncaya kadar gayret göstereceğiz. Bu hususta arıcılarımızın asla şüphesi olmasın. Bu vesile ile bütün sektöre hayırlı ve bereketli bir sezon geçirmelerini temenni ediyorum” dedi.

Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında belirtmeyi unutmayın...

Uyarı: Bağlantı yoluyla gidilen dış sitelerin içeriğinden Ordu Detay Haber sorumlu değildir.

Uyarı: "Ordu Detay Haber internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Ordu Detay Haber Medya ve Haber Ajansı A.Ş.’ye aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Uyarı: "Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır."

SOSYAL MEDYA

9,999BeğenenlerBeğen
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999TakipçilerTakip Et
9,999AboneAbone Ol

Trafik Yönetmeliği Değişti: Ön Camdaki Telefon Tutucular Resmen Serbest Oldu

Milyonlarca sürücünün merakla beklediği trafik kanunu uygulama yönetmeliği tamamlandı. Yeni düzenlemeyle birlikte araçlardaki ekranlar ve hoparlörlerle ilgili tartışmalara son verilirken, ön cama monte edilen...

Elektrikli otomobil sayısı 450 bine yaklaştı

Türkiye'de trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, mayıs itibarıyla yıllık bazda yüzde 78 artarak 436 bin 474'e yükseldi.
00:01:29

Ordu’da Engelli Bireyler ve Aileleri İçin Örnek Merkez Yükseliyor

Altınordu ilçesi Şirinevler Mahallesi’nde yapımı sürdürülen Engelli Gündüz Bakım, Aile Danışmanlığı ve Rehabilitasyon Merkezi’nde çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Çalışmalar Planlandığı Şekilde İlerliyor Şirinevler Mahallesi’nde inşa...